وفاداری مشتریان
وفادارسازی مشتریان یک دغدغه مشترک برای تمامی صاحبان مشاغل، سازمانها و برند هاست.راه های متفاوتی جهت افزایش وفاداری مشتریان به یک مجموعه وجود دارد.
باید در انتهای هر خرید برای مشتری ایجاد انگیزه کنیم تا برای خریدهای بعدی نیز به ما مراجعه نماید و همچنین فروشگاه ما را به دیگران پیشنهاد دهد.
✔ ارائه خدمات صحیح
در ابتدا باید به مشتری و دغدغه های او که حاصل از تجربه های خرید نامناسب قبلی او بوده است گوش دهید تا نقاط ضعف رقبا را شناسایی نمایید و آنها را در کسب و کار خود جبران سازید. اما هیچ گاه نباید رقبا را تخریب نمایید.همچنین جهت دلگرمی مشتریان باید راه های ارتباطی خود با آنها را افزایش دهید و از طریق فضای مجازی باید در معرض دید مشتریان باشید، این کار باعث افزایش اعتماد و تعلق خاطر به کسب و کار شما می شود.
✔ کارکنان مجموعه
عامل دیگری که باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود، کارکنان مجموعه شما هستند که با روی گشاده و اخلاق مناسب پاسخگو سوالات مشتریان باشند ، به عبارتی دیگر دارای فرهنگ سازمانی بوده و نیازهای مشتریان را با تخصص پاسخ دهند.
✔ ایجاد انگیزه خرید
دریافت تخفیف برای همه، همیشه لذت بخش است. بهتر است از طرح های تخفیفی جدید برای جذب مشتری و وفادار ماندن آنها استفاده کنید.بطور مثال در هرخرید، درصدی از آن را تخفیف برای خریدهای بعدی لحاظ نمایید و یا حتی آن تخفیف را بصورت نقدی به مشتری بازگردانید.
از طرحهای تخفیفی مناسبتی به ازای هر مشتری بطور اختصاصی استفاده نمایید، مثلا تخفیف ویژه در روز تولد هر شخص. به هر مشتری ، کارت اشتراک اختصاص دهیم و با انجام این کار مزیتهای متفاوتی در ارائه خدمات ایجاد نماییم.