12 سوال مهم که در فرم نظرسنجی رستوران باید وجود داشته باشد
با توجه به اهمیتی که نظرسنجی رستوران در جمع آوری بازخورد مشتریان دارد، باید سوالاتی در فرم نظرسنجی رستوران قرار داده شود که مشتری ترغیب شود صادقانه جواب دهد و بر اساس جواب های آنها امکان اتخاذ تصمیمات اصلاحی صحیح وجود داشته باشد. مدیریت یک رستوران دارای فرآیندهای پیچیده ای می باشد. به عنوان مثال بخشی از فعالیت ها با مکانیزه شدن توسط نرم افزار رستوران انجام می شود و یا با استفاده صحیح از بازاریابی های دیجیتال، فرآیندهای مربوط به بازاریابی قابل انجام است. یکی از مهمترین بخش ها، مدیریت بازخوردهای مشتریان می باشد که بسیار مهم است. در ادامه 12 سوال نظرسنجی ذکر می کنیم که با تمرکز بر روی آنها می توانید بیشترین استفاده را از پرسشنامه خود ببرید.
مزایای فرم نظرسنجی رستوران
بازخوردهای صحیح جمع آوری می کند: با توجه به اینکه شرکت در نظرسنجی کاملا اختیاری است لذا پاسخهای ارائه شده قابل اتکا می باشد.
کیفیت خدمات را بهبود می بخشد: بر اساس بازخوردهایی که دریافت می کنید، می توانید مشکلات منو و خدمات خود را شناسایی کرده و آنها را متناسب با رضایت بیشتری مشتری حل کنید.
روند پیشرفت یا عقبگرد رستوران را شناسایی کنید: پرسیدن منظم برخی از سؤالات به شما کمک میکند تا تاثیر تصمیمات خود را در میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان ردیابی کنید.
جمع آوری اطلاعات مشتریان : کسب اطلاعات از مشتریان، قطعا در ارائه پیشنهادات و همچنین تبلیغات هدفمند تاثیر بسیاری دارد.
جلوگیری از بازخوردهای منفی مشتری در جاهای دیگر : اگر مشتری بتواند نظرهای منفی خود را به صورت مستقیم به مسئول رستوران ارائه کرده و پاسخی مناسب دریافت کند، باعث تبلیغ منفی در جاهای دیگر نخواهد شد.
سوالات نظرسنجی رستوران
این بخش شامل سوالاتی می باشد که شما می توانید در فرم نظرسنجی رستوران استفاده نمایید. توجه کنید که متناسب با نیاز خود در حوزه های گوناگون می توانید سوالات مربوط به آن حوزه را در فرم داشته باشید تا مشتری در جواب دادن به سوالات دچار چالش یا سختی نشود. بهتر است سوالاتی پرسیده شود که دارای جواب های بله/خیر، و یا جواب های امتیازی مثلا 1 تا 5 و یا جواب های انتخابی از چند گزینه باشند و سعی شود جواب های توضیحی از مشتری یا نخواهید و یا نهایتا یک تا دو سوال تشریحی داشته باشید.
در ادامه چند گروه و سوالات مناسب با آن حوزه را معرفی می کنیم.
کسب اطلاعات از مشتری
متعلق به چه گروه سنی هستید؟ شما می توانید پاسخ ها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید، مثلا زیر 18 سال، 18 تا 30، 31 تا 40، 41 تا 55، بیش از 55 سال. این یک سوال استاندارد است که به شما کمک می کند بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید.
چطور با رستوران ما آشنا شدید؟ این سوال به شما کمک میکند بفهمید که کدام استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید. اگر بسیاری از مردم پاسخ «از شبکه های اجتماعی» را انتخاب می کنند، مسلما باید رسانه اجتماعی خود را تقویت کنید. و متناسب با پاسخ های مشتری ها، تصمیمات دقیقی در حوزه تبلیغات خواهید گرفت.
آیا از تخفیف یا بسته پیشنهادی ما استفاده کردید؟ این نوع سوالات موجود در نظرسنجی رستوران به شما کمک می کند تا تاثیر تبلیغات خود را متوجه شوید.
سوالات مرتبط با کیفیت غذا
کیفیت غذای ما را چطور بود؟ رتبه بندی می تواند از 1 (کیفیت ضعیف) تا 5 (کیفیت عالی) متفاوت باشد. این یک راه ساده برای متوجه شدن میزان رضایت مشتریان از غذاهای منوی شما است.
کدام آیتم منو را بیشتر دوست داشتید؟ این سوال می تواند محبوب ترین آیتمهای منوی رستوران را شناسایی نماید.
آیا منوی ما به اندازه کافی متنوع است؟ این سوال می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا منوی شما حداقل یک گزینه دارد که هر مشتری را راضی کند یا خیر.
آیا از منوی نوشیدنی ما راضی بودید؟ تنوع در نوشیدنی ها یکی از مزایای هر منو به حساب می آید. با توجه به اینکه مشتریها، دارای ذائقه های متفاوتی هستند لذا باید به اندازه کافی تنوع در نوشیدنیها داشته باشید و با پرسیدن این سوال در نظرسنجی، امتیاز خود در زمینه نوشیدنی ها را متوجه می شوید.
پیشنهاد شما؟ این سوال فرصتی است که میتوانید ایدههای جدید را مستقیماً از افرادی که در رستوران شما حاضر شدند دریافت کنید.
سوالات مرتبط با نحوه ارائه سرویس
آیا از برخورد کارکنان راضی بودید؟ برای اینکه متوجه شوید آیا مشتریان شما از خدمات شما لذت می برند و چه میزان از نحوه ارائه سرویس رضایت دارند. به علاوه، به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا کارکنان شما به درستی آموزش دیده اند یا نه.
سرعت ارائه سرویس چطور بود؟ برای اطمینان از اینکه آیا به تعداد کافی گارسون دارید یا نه، این سوال بسیار مفید است.این سوال را به صورت یک سوال امتیازی بپرسید تا بتوانید بر مبنای امتیازی که کسب می کنید تصمیم درستی در زمینه تعداد کارکنان خود داشته باشید.
آیا پیشخدمت غذاهای ویژه منو را توصیه کرد؟ این سوال ساده بله/خیر برای آزمایش مهارت و پاسخگویی کارکنان شما به برنامه آموزشی شما طراحی شده است.
آیا پیشخدمت منوی دسر را پیشنهاد داد یا در پایان غذا، چای یا قهوه را پیشنهاد داد؟ با توجه به اینکه در هر کسب و کاری اولویت اول رضایت مشتیر است لذا اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به اندازه کافی حرفه ای هستند و با نحوه ارائه سرویس به این وعده عمل میکنند.